2.10.2014

Eka viikko töitä takana!

Nyt sitten olisi eka viikko töitä takana.
Aika pitkää päivää olen puurtanut, työt ovat alkaneet klo 9 :00 aamulla ja loppuneet ~17:25-17:45. Ensi viikosta alkaen pitäisi mennä 8:30 jo töihin.. Oikeastaan on hyviä ja huonoja puolia työajasta. On kivaa mennä myöhään töihin, niin voi illalla Skypettää poikaystävän (muiden) kanssa, mutta toisaalta on tylsää päästä myöhään töistä, kun pimeys tulee klo 18:sta aikaa. + Monet kaupat menevät jo klo 18 kiinni >.< Olen kyllä käynyt töiden jälkeen kävelyllä, (tai lenkillä, tosin eka lenkkini päättyi aika nopeasti vesisateeseen) mutta on kyllä tylsää, kun on pimeää :/

Asustan työpaikkani kanssa "samaan puljuun" kuuluvassa vanhusten "päiväkodissa". Vanhukset viettävät täällä päivänsä ja minä sitten iltani yksin. Minun pitää joka päivä imuroida ja siivota täällä vessat (2 kpl). Aamupalaa varten käyn itse ostoksilla, lounaaksi saan tehdä itselleni onigirejä (täytettyjä riisipalloja) ja illalla, kun palaan kotiin, minua odottaa lounasrasia, jossa on päivällä kokattua ruokaa. (mitä on myös tehty vanhuksille). Ruoka on ollut kyllä hyvää :)

Mutta, suurin piirtein tälläista puuhaa minulla nyt tulee olemaan;
Tiistaisin minulla on aamupäivästä minulla on täällä majapaikassani vanhusten kanssa puuhastelua ja iltapäivästä olen vammaistenlasten kanssa.
Muina päivinä olen ~klo 15:sta asti 3-4v muksujen kanssa ja sitten iltapäivästä taas vammaisten kanssa. Minulla on lauantaisin töitä ja silloin olen koko päivän vammaisten kanssa. Maanantait minulla on vapaana.
Pikkumuksujen kanssa ohjelma on seuraava: Aamusta leikitään, sitten noustaan bussiin ja mennään paikkaan(paikkoihin) X, jossa leikitään, pidetään lounastauko ja palataan takaisin. Sitten leikitään, kunnes äidit/isät tulevat muksut noutamaan.
Vammaisten kanssa on vähän vaihtelevaa. Yleensä menen heidän luoksensa, kun heidän ohjelmansa on alkanut. Menen sopivasti välipala-aikaan ja itsekin saan silloin vähän suupalaa. Sitten on leikkiä ja tai muuta ohjelmaa siihen asti, että lapset tullaan hakemaan.

Ilmeisesti minulle on joka la-ma aamu järjestetty joku home stay, eli pääsen sitten tutustumaan paikalliseen elämään paremmin. Toisaalta on tylsää olla yksin, kun ei oikein tiedä mitä voisi tehdä (kun kaikki paikat menee kiinni, eikä oikein edes tiedä, mitä jännää lähistöllä olisi), mutta toisaalta saan sitten puuhastella rauhassa omia asioitani. Viime viikolla olin työpaikkani Tenkimuran sihteerin luona. Sunnuntaina olimme hänen poikansa (6v) tarhan
Portissa lukee "Undoukai", eli "liikuntapäivä"
urheilupäivää katsomassa. Aurinko paistoi täydeltä terältä ja meikäläinen kärähti totaalisesti. Huuliherpeskin iski, kun huulet sai aimo annoksen aurinkoa, vaikka kuinka yritin maanantaista alkaen kostuttaa (kärähtäneitä?) huuliani huulirasvalla...

Ekan "oman vapaani", maanantain vietin Kusatsussa kierrellen, lähinnä shoppaillen. Löysin Muumi- ja Marimekko-tuotteita, sekä laukun, jossa luki Helsinki ja oli Suomenlippu avaimenperä :) Ensi maanantaina olisi tarkoitus mennä Kiotoon :)

Ja tänään näin töissä yhdelle muksulla päällä paidan, missä luki suomeksi "Pikku poika" :P
Kusatsun keskustaa
 


2 kommenttia: