12.10.2014

Flunssan kourissa

Viime viikon viikonloppuna (eli, mun la-ma) olin yhden pariskunnan luona viikonloppua viettämässä. Kävimme paikallisessa ”pihvipaikassa”, missä söin maukkaan kimchi (korealainen ruokalaji) pihviannoksen. Siihen kuului myös salaatti- ja jälkiruokapöytä, ja ~2€lla sai myös juomabuffetin, mistä sai hakea niin paljon limpparia/teeä/mehua, kuin halusi. Hörpin paljon maukasta meloni-limsaa :) Seuraavana päivänä teimme sitten maukkaita takoyaki-mustekalapullia ^^
Mutta, ikävä kyllä minulle sitten iski kurkkukipu sunnuntaiehtoona. Olin henkisesti valmistautunut menemään maanantaina Kiotoon, enkä halunnut sitä reissua perua. Tosin, pelkäsin kyllä pahoin, että taifuuni pilaa reissuni, mutta onneksi se ei sitten pahasti iskenytkään, eikä Kiotossa tullut ollenkaan vettä.

Noh, maanantaina sitten vaeltelin kurkkukipuisena Kiotossa. Kävin kissakahvilassa (tähän väliin muistutan, että Tampereelle avataan pian Suomen ensimmäinen kissakahvila nimeltään Purnauskis!) ja shoppailin. En kyllä kauheasti mitään erikoista ostellut.

Viime viikon töistä en kyllä pahemmin voi mitään sanoa. Tiistai – torstai sain vapaata flunssani takia ja lähinnä nukuin päivät. Tai noh, ainakin yritin. On ollut vaikeata levätä, kun täällä mun ”kämpillä” on niitä mummoja ja pappoja arkisin ja ne pitävät älämölyä. Paikallisille tuntuu olevan tosi vaikeata ymmärtää, että olen kipeä, mutta minulla ei ole kuumetta ja kovasti ovat ehdottaneet lääkäriin menoa. Olen vaan todennut, että ei tarvitse, tämä on ihan normaalia meikäläiselle... Perjantaina ja lauantaina tein sitten puolipäivää töitä. Oloni ei vieläkään ole paras mahdollinen, on ollut vähän ”sellainen tyhmän flunssainen, tukkoinen ja yskäinen olo, ettei mitään viittisi tehdä”, mutta kun ei tekisi mieli vaan maata paikallakaan sängyssäkään.

Tänään (sunnuntai) kävin kyllä vähän kaupoilla. Minulle ei varmaankaan tämän flunssani takia järjestetty home stayta tälle viikonlopulle. Toivoisin kovasti, että huomenna olisi taas parempi olo. Huomenna on muutenkin joku ”urheilunpäivä”, jonka pitäisi olla ns. pyhä. Haluaisin mennä käymään katsomassa yhtä linnaa, mutta saas nähdä, miten käy. PLUS, arvatkaa onko taas joku taifuuni mukavasti juuri minun vapaapäivänäni iskemässä tänne. Ja nyt sen pitäisi vielä enemmän iskeä ”kohdalle”, kuin viime maanantainen. Huoh, hyvät vapaat minullakin :) (Muutenkin on hassua, että toissa viikonloppuna paloin auringossa ja nyt olen sitten ollut flunssassa. Mitähän seuraavaksi?)

4 kommenttia:

  1. Mikähän siinäkin on, että kaiken pitää sattua just sillon kun on kaikkee muutakin? xD Tosin taifuunit taitaa olla aika yleisiä siellä (ainakin yleisempiä kuin Suomes:D) Ja ulkomailla on niin ikävä sairastaa..:( Mutta sitten kun siitä oot kunnolla toennu niin sit taas uudella innolla! :--)
    -Adiina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, ulkomailla on ikävä sairastaa, mutta pitää nyt vaan kestää. Onneksi pian oon taas terve :)

      Poista
  2. Suomeen kans tuommoset halvat juoma buffetit!

    Ja pois Karoliinan paha nuha-flussa-kröhä. Tuli mieleen kuitenkin, että ei ne ruvennu hengitys suojaa tarjoomaan sulle?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mietin kyllä kanssa, mahtavatko tarjota, mutta eivät kyllä tarjonneet :)

      Poista